علل دردهاي گردني

اخبار پزشكي

علل دردهاي گردني

۹ بازديد

علل دردهاي گردني

 

تست نوار عصب و عضله

علل دردهاي گردني

ديسك‌هاي گردني، اسپاسم يا گرفتگي، آرتروز، ميگرن و MS مي‌تواند موجب شيوع درد در ناحيه گردن شود، توصيه مي‌شود افراد به جاي خود درماني به پزشك مراجعه كنند تا پس از معاينه باليني، MRI و نوار عصب و عضله علت اختلال آنها مشخص شود.

به گزارش گروه رسانه‌هاي خبرگزاري تسنيم،حميدرضا ترابي در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به سؤال شهروندي 40 ساله كه درد شديد در گردن دارد كه به انگشتان دست فشار مي‌آورد اظهار داشت: دردهايي كه در ناحيه گردن و شانه احساس مي‌شود و به دست‌ها انتشار مي‌يابد ممكن است بر اثر ابتلا به ديسك‌هاي گردني باشد. معاينه باليني، MRI و نوار عصب و عضله مي‌تواند ميزان گرفتگي كانال گردني و ديسك آن را مشخص كند.


وي ادامه داد: معاينه باليني و آزمايشات پاراكلينيكي مي‌تواند مشخص كند كه فرد بايد تحت درمان طبي قرار گيرد يا جراحي شد و اين بستگي به درگيري اعصاب گردن دارد.


عضو كميته علمي انجمن MS ايران احساس خواب‌رفتگي در دست‌ها و برق‌گرفتگي در ستون فقرات و نواحي تحتاني بدن را جزو علايم ابتلا به MS عنوان كرد و گفت: چنانچه افراد به ويژه جوانان با اين علايم روبه‌رو شدند حتماً بايد به متخصص مغز و اعصاب مراجعه كنند تا ابتلا يا عدم ابتلا به MS در آنها بررسي شود.


اين نورولوژيست گفت: برخي از دردهاي گردن به علت ابتلا به ميگرن به ويژه ميگرن‌هاي مزمن است كه گاهي تا گردن انتشار مي‌يابد و عضلات اين ناحيه را دچار اسپاسم يا گرفتگي مي‌كند.


ترابي اظهار داشت: برخي از دردهاي گردن نيز ناشي از اسپاسم يا گرفتگي است كه با مسكن، ورزش و فيزيوتراپي بهبود مي‌يابد.


اين متخصص مغز و اعصاب ابتلا به آرتروز را يكي ديگر از علل دردهاي ناحيه گردن عنوان كرد و گفت: كمبود كلسيم و ويتامين D3 مي‌تواند در ابتلا به آرتروز گردن مؤثر باشد براي درمان اين اختلال علاوه بر ورزش سطح كلسيم و ويتامين D3 را بررسي مي‌كنيم و در صورت كاهش آنها در بدن از ويتامين‌ها استفاده مي‌كنيم.


وي خاطرنشان كرد: هر گونه درد در ناحيه گردن بايد با پزشك مطرح گردد و توصيه مي‌شود افراد از خود درماني بپرهيزند چرا كه گاهي علت دردهاي ناحيه گردن ناشي از اختلالاتي مانند MS است.


دندانپزشكي ديجيتال

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.